Multiple view geometry in computer vision

A basic problem in computer vision is to understand the structure of a real world scene given several images of it. Techniques for solving this problem are taken from projective geometry and photogrammetry. Here, the authors cover geometric principles and algebraic representation in terms of project...

Full description

Bibliographic Details
Other Authors: Hartley, Richard, Zisserman, Andrew
Format: Book
Language:Spanish
English
Edition:2a ed.
Subjects:

MARC

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003 Ucuenca
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020 |a 9780521540513 
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245 |a Multiple view geometry in computer vision  |c Richard Hartley y Andrew Zisserman  |h imp 
250 |a 2a ed. 
264 |a New York  |b Cambridge University Press  |c 2013 
300 |a xvi; 655 páginas:  |b ilu  |c 24.5 cm 
504 |a incl. ref. 
505 0 |a Frontmatter: pp i-iv Contenido: vx pp Prólogo: páginas: xi-xii Prefacio: pp xiii-xvi 1 - Introducción - Recorra Vista de varios Geometría: pp 1-22 PARTE 0 - Los Antecedentes: proyectiva Geometría, Transformaciones y Estimación: pp 23-24 2 - proyectiva Geometría y transformaciones de 2D: pp 25-64 3 - proyectiva Geometría y transformaciones de 3D: pp 65-86 4 - Estimación - Transformaciones proyectivas 2D: pp 87-131 5 - Algoritmo de Evaluación y Análisis de errores: pp 132-150 PARTE I - Geometría Cámara y Single View Geometry: pp 151-152 6 - Modelos de cámara: pp 153-177 7 - El cálculo de la matriz de la cámara P: pp 178-194 8 - Más Single View Geometry: pp 195-236 PARTE II - De dos View Geometry: pp 237-238 9 - epipolares Geometría y la matriz fundamental: pp 239-261 10 - Reconstrucción 3D de Cámaras y Estructura: pp 262-278 11 - Cálculo de la matriz fundamental F: pp 279-309 12 - Estructura de Cálculo: pp 310-324 13 - aviones de escena y homografías: pp 325-343 14 - Affine epipolares Geometría: pp 344-362 PARTE III - Three-View Geometry: pp 363-364 15 - El Trifocal Tensor: pp 365-390 16 - Cálculo de la Trifocal Tensor T : Leer PDF pp 391-408 PARTE IV - N-View Geometry: Leer PDF pp 409-410 17 - N -linealidades y múltiples Ver tensores: Leer PDF pp 411-433 18 - N -View Métodos Computacionales: pp 434-457 19 - Auto-Calibración: pp 458-501 20 - Dualidad: pp 502-514 21 - Cheirality: pp 515-532 22 - degenerados Configuraciones: pp 533-560 PARTE V - Apéndices: pp 561-561 Apéndice 1 - Notación Tensor: pp 562-564 Apéndice 2 - Gaussian (Normal) y y#967;2 Distribuciones: pp 565-567 Apéndice 3 - Estimación de Parámetros: pp 568-577 Apéndice 4 - Propiedades de la matriz y descomposiciones: Leer PDF pp 578-587 Apéndice 5 - mínimos cuadrados Minimización: pp 588-596 Apéndice 6 - Métodos de estimación iterativos: pp 597-627 Apéndice 7 - Algunas Transformaciones proyectivas avión especial: pp 628-633 Bibliografía: Leer PDF pp 634-645 Índice: 
520 3 |a A basic problem in computer vision is to understand the structure of a real world scene given several images of it. Techniques for solving this problem are taken from projective geometry and photogrammetry. Here, the authors cover geometric principles and algebraic representation in terms of projection matrices of the camera, the fundamental matrix and the trifocal tensor. The theory and methods of calculation of these entities are discussed with real examples, as is its use in the reconstruction of scenes from multiple images. The new edition features an expanded introduction covering the key ideas in the book (which itself has been updated with additional examples and appendices) and significant new results that have appeared since the first edition. Comprehensive support material is provided, so readers familiar with linear algebra and basic numerical methods can understand the algorithms and projective geometry estimation presented, and implement algorithms directly from the book. 
650 |a Geometria proyectiva  |9 39025 
650 |a Vision por ordenador  |9 117831 
650 0 |a Algoritmos  |9 2632 
650 |a Procesamiento de imagenes  |9 117832 
650 0 |a Robótica  |9 40846 
650 4 |a Informática  |9 7361 
650 |a Tecnicas digitales  |9 35140 
650 |a Sistema de visualizacion tridimensional  |9 117833 
650 0 |a Álgebra  |9 4922 
653 |a INFORMATICA 
700 1 |a Hartley, Richard  |9 117834 
700 1 |a Zisserman, Andrew  |9 117835 
852 |a UC-CDJBV  |f Compra  |l 1  |m General  |p 20140703  |q 136.80  |r 2  |t 111633  |w Ingeniería  |y 178197  |b 0  |d CDRC  |e CDRC  |g 004.9 PRIMER PISO  |z 2014-40-70 
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942 |c BK 
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