Resumen. La discapacidad
This paper focuses on the concept of motor disability, based on a socio-educational model which centers on the needs of the person and not only on their physical deficiency. The paper examines the needs of pupils with motor disabilities at a personal, social, familial and educational level, and in...
Main Authors: | Muñoa-Ubis, M. T. (María Teresa), Lizasoáin-Rumeu, O. (Olga) |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Language: | spa |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10171/39658 |
Similar Items
-
Resiliencia: Una visión positiva para afrontar la discapacidad motora en la etapa escolar
by: Muñoa-Ubis, M. T. (María Teresa), et al.
Published: (2015) -
La escolarización del alumno con discapacidad visual en el aula de Educación Primaria
by: Jiménez-Ruiz, M. C. (María del Carmen), et al.
Published: (2015) -
Autoconcepto de los niños con necesidades educativas especiales y niños regulares
by: Calle Haro, Ivonne Andrea, et al.
Published: (2015) -
Barreras arquitectónicas en los planteles educativos que impiden la inclusión de estudiantes con deficiencias motoras
by: García Padilla, Wilson Enrique
Published: (2013) -
Actitudes del docente frente a la inclusión de niños con necesidades educativas especiales asociadas a una discapacidad
by: Vega Feijoó, Patricia Katherine
Published: (2017)