Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca.
Esta investigación analiza el efecto del diseño de videos en el desarrollo de la habilidad de hablar a través del uso de tareas en un grupo de estudiantes del cuarto nivel de inglés de la especialidad de Turismo, en la Facultad de Ciencias de la Hospitalidad de la Universidad de Cuenca. Este estudio...
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | masterThesis |
Language: | eng |
Published: |
Universidad de Cuenca
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34790 |
_version_ | 1785802482858852352 |
---|---|
author | Macas Calle, Nancy del Rocío |
author2 | Moscoso Amador, María de Lourdes |
author_facet | Moscoso Amador, María de Lourdes Macas Calle, Nancy del Rocío |
author_sort | Macas Calle, Nancy del Rocío |
collection | DSpace |
description | Esta investigación analiza el efecto del diseño de videos en el desarrollo de la habilidad de hablar a través del uso de tareas en un grupo de estudiantes del cuarto nivel de inglés de la especialidad de Turismo, en la Facultad de Ciencias de la Hospitalidad de la Universidad de Cuenca. Este estudio es parte de un trabajo final de tesis que marca el final de un Masterado en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera (EFL), programa ofrecido por la Universidad de Cuenca, Ecuador. Este estudio utiliza un diseño del método mixto que combina formas cuantitativas y cualitativas; es decir, las herramientas para recopilar datos incluyen una prueba previa y una posterior y una entrevista de grupo focal, en la que se utiliza para la medición una rúbrica de prueba estandarizada de nivel B1+ con escalas de evaluación del Sindicato de Exámenes Locales de la Universidad de Cambridge (2015). Los resultados de ambas pruebas se comparan mediante pruebas de rango de Wilcoxon, y los resultados de la entrevista de grupo focal se muestran en el software Atlas Ti 8. Los resultados respaldan la eficacia del diseño y el uso de vídeos a nivel de grupo e individual en el desarrollo de la habilidad de hablar, donde la pronunciación y la comunicación interactiva se ven más positivamente impactados por este enfoque. Además, los resultados proporcionan información para futura aplicación y, por consiguiente, contribuyen al desarrollo de la capacidad de hablar en el contexto del aprendizaje del idioma inglés. |
format | masterThesis |
id | oai:dspace.ucuenca.edu.ec:123456789-34790 |
institution | Universidad de Cuenca |
language | eng |
publishDate | 2020 |
publisher | Universidad de Cuenca |
record_format | dspace |
spelling | oai:dspace.ucuenca.edu.ec:123456789-347902020-08-27T14:56:12Z Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca. Macas Calle, Nancy del Rocío Moscoso Amador, María de Lourdes Educación Aprendizaje Enseñanza del inglés Educación Esta investigación analiza el efecto del diseño de videos en el desarrollo de la habilidad de hablar a través del uso de tareas en un grupo de estudiantes del cuarto nivel de inglés de la especialidad de Turismo, en la Facultad de Ciencias de la Hospitalidad de la Universidad de Cuenca. Este estudio es parte de un trabajo final de tesis que marca el final de un Masterado en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera (EFL), programa ofrecido por la Universidad de Cuenca, Ecuador. Este estudio utiliza un diseño del método mixto que combina formas cuantitativas y cualitativas; es decir, las herramientas para recopilar datos incluyen una prueba previa y una posterior y una entrevista de grupo focal, en la que se utiliza para la medición una rúbrica de prueba estandarizada de nivel B1+ con escalas de evaluación del Sindicato de Exámenes Locales de la Universidad de Cambridge (2015). Los resultados de ambas pruebas se comparan mediante pruebas de rango de Wilcoxon, y los resultados de la entrevista de grupo focal se muestran en el software Atlas Ti 8. Los resultados respaldan la eficacia del diseño y el uso de vídeos a nivel de grupo e individual en el desarrollo de la habilidad de hablar, donde la pronunciación y la comunicación interactiva se ven más positivamente impactados por este enfoque. Además, los resultados proporcionan información para futura aplicación y, por consiguiente, contribuyen al desarrollo de la capacidad de hablar en el contexto del aprendizaje del idioma inglés. This research study analyzes the effect of the design of videos on the development of the speaking skill through the use of tasks in a group of students at the fourth level of English majoring in Tourism, at the Faculty of Hospitality Sciences of Universidad de Cuenca. This study is part of a final work in a Thesis Dissertation that marks the end of a Master of Linguistics Applied to Teaching English as a Foreign Language (EFL) program offered by Universidad de Cuenca, Ecuador. This study uses a mixed methods design that combines both quantitative and qualitative forms; that is, the tools for collecting data include a pretest and post-test and a focus group interview, where a standardized B1+ level Test rubric with assessment scales of the University of Cambridge Local Examinations Syndicate (2015) is used for measurement. The results from both tests are compared through Wilcoxon signed-rank tests, and the results from the Focus Group Interview are displayed in the Atlas Ti 8 software. Findings appear to support the effectiveness of the design and use of videos at group and individual level in developing the speaking skill, Pronunciation and Interactive Communication are more positively impacted by this approach. Moreover, the outcomes supply information for further implementation and, therefore, contribute to the development of the speaking skill in the context of learning EFL. Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera Cuenca 2020-08-27T14:56:10Z 2020-08-27T14:56:10Z 2020-08-27 masterThesis http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34790 eng TM4;1733 Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ openAccess application/pdf 124 páginas application/pdf Universidad de Cuenca |
spellingShingle | Educación Aprendizaje Enseñanza del inglés Educación Macas Calle, Nancy del Rocío Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca. |
title | Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca. |
title_full | Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca. |
title_fullStr | Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca. |
title_full_unstemmed | Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca. |
title_short | Video recording to improve the english speaking skill: A mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the Faculty of Hospitality Sciences at Universidad de Cuenca. |
title_sort | video recording to improve the english speaking skill: a mobile learning strategy applied with students of the tourism major at fourth level of english in the faculty of hospitality sciences at universidad de cuenca. |
topic | Educación Aprendizaje Enseñanza del inglés Educación |
url | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34790 |
work_keys_str_mv | AT macascallenancydelrocio videorecordingtoimprovetheenglishspeakingskillamobilelearningstrategyappliedwithstudentsofthetourismmajoratfourthlevelofenglishinthefacultyofhospitalitysciencesatuniversidaddecuenca |