Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education

Debido a que el inglés parece no ser bien aceptado por los adolescentes, en este documento se analiza las preferencias de éstos estudiantes hacia el trabajo en grupo como un factor motivador para aprender inglés. Este estudio fue llevado a cabo con la participación de las estudiantes del octavo de E...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Buele Sumba, Sandra Carolina
Other Authors: Youman, Ion
Format: bachelorThesis
Language:eng
Published: 2013
Subjects:
Online Access:http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4355
_version_ 1785802384037904384
author Buele Sumba, Sandra Carolina
author2 Youman, Ion
author_facet Youman, Ion
Buele Sumba, Sandra Carolina
author_sort Buele Sumba, Sandra Carolina
collection DSpace
description Debido a que el inglés parece no ser bien aceptado por los adolescentes, en este documento se analiza las preferencias de éstos estudiantes hacia el trabajo en grupo como un factor motivador para aprender inglés. Este estudio fue llevado a cabo con la participación de las estudiantes del octavo de Educación Básica de la escuela Ricardo Muñoz Chávez. Encuestas, una entrevista y observación fueron las técnicas empleadas para obtener los resultados requeridos.Al principio de la investigación, las estudiantes preferían trabajar en parejas o individualmente en vez de grupos. Sin embargo, al final del estudio los resultados reflejaron que el trabajar en grupos motivó a las estudiantes a aprender inglés porque entre ellas se ayudaron mutuamente, organizaron las tareas y lo más importante es que se sintieron seguras de sí mismas para hablar inglés en frente de sus compañeras de grupo, que en frente de toda la clase. Por lo tanto, los profesores deben considerar el trabajar en grupos como una estrategia apropiada para así motivar a los alumnos al estudio del inglés.
format bachelorThesis
id oai:dspace.ucuenca.edu.ec:123456789-4355
institution Universidad de Cuenca
language eng
publishDate 2013
record_format dspace
spelling oai:dspace.ucuenca.edu.ec:123456789-43552020-08-03T19:17:26Z Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education Buele Sumba, Sandra Carolina Youman, Ion Enseñanza Del Ingles Educacion Estrategias De Enseñanza Educacion General Basica Debido a que el inglés parece no ser bien aceptado por los adolescentes, en este documento se analiza las preferencias de éstos estudiantes hacia el trabajo en grupo como un factor motivador para aprender inglés. Este estudio fue llevado a cabo con la participación de las estudiantes del octavo de Educación Básica de la escuela Ricardo Muñoz Chávez. Encuestas, una entrevista y observación fueron las técnicas empleadas para obtener los resultados requeridos.Al principio de la investigación, las estudiantes preferían trabajar en parejas o individualmente en vez de grupos. Sin embargo, al final del estudio los resultados reflejaron que el trabajar en grupos motivó a las estudiantes a aprender inglés porque entre ellas se ayudaron mutuamente, organizaron las tareas y lo más importante es que se sintieron seguras de sí mismas para hablar inglés en frente de sus compañeras de grupo, que en frente de toda la clase. Por lo tanto, los profesores deben considerar el trabajar en grupos como una estrategia apropiada para así motivar a los alumnos al estudio del inglés. Since English language seems to be not very well received by teenage students, this research paper analyzes these students’ preferences towards group work as a motivational factor to learn English. This study was carried out with the participation of female learners in the eighth level at Ricardo Muñoz Chávez School. In order to obtain the results a survey, an interview, and observation techniques were applied. At the beginning of the investigation, students preferred to work in pairs or individually instead of working in groups. However, at the end of the examination, the findings reflected that putting students into groups motivated them to learn English because they helped each other, organized tasks, and felt self-confidence to speak the target language in front of some group classmates instead of the whole class. Thus, teachers must consider group work as a suitable learning strategy in order to avoid the adolescent students’ apathy towards English. Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa Cuenca 2013-09-24T18:32:22Z 2013-09-24T18:32:22Z 2013 bachelorThesis http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4355 eng TLI;388 openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ application/pdf application/pdf
spellingShingle Enseñanza Del Ingles
Educacion
Estrategias De Enseñanza
Educacion General Basica
Buele Sumba, Sandra Carolina
Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education
title Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education
title_full Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education
title_fullStr Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education
title_full_unstemmed Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education
title_short Motivation: an exploratory Study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “Ricardo Muñoz Chávez” Junior High School in the eighth level of Basic Education
title_sort motivation: an exploratory study of the preferences teenage students have regarding group work in the english as a foreign language classroom at “ricardo muñoz chávez” junior high school in the eighth level of basic education
topic Enseñanza Del Ingles
Educacion
Estrategias De Enseñanza
Educacion General Basica
url http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4355
work_keys_str_mv AT buelesumbasandracarolina motivationanexploratorystudyofthepreferencesteenagestudentshaveregardinggroupworkintheenglishasaforeignlanguageclassroomatricardomunozchavezjuniorhighschoolintheeighthlevelofbasiceducation