El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal

This paper aims to analyse one of the most characteristic problems of the marketing channel and, in particular, of its management, which is the exercise of leadership. The starting point must be to understand the need for the channel to be managed, otherwise the channel's competitive capacity i...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Sánchez Pérez, Manuel
Format: info:eu-repo/semantics/article
Language:Spanish / Castilian
Published: Esic Editorial 2024
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/10835/14978
_version_ 1789406637809729536
author Sánchez Pérez, Manuel
author_facet Sánchez Pérez, Manuel
author_sort Sánchez Pérez, Manuel
collection DSpace
description This paper aims to analyse one of the most characteristic problems of the marketing channel and, in particular, of its management, which is the exercise of leadership. The starting point must be to understand the need for the channel to be managed, otherwise the channel's competitive capacity is doomed to disappear. The marketing channel itself constitutes a whole organisation in competition with other channels and therefore requires effective management.
format info:eu-repo/semantics/article
id oai:repositorio.ual.es:10835-14978
institution Universidad de Cuenca
language Spanish / Castilian
publishDate 2024
publisher Esic Editorial
record_format dspace
spelling oai:repositorio.ual.es:10835-149782024-01-10T14:10:19Z El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal Channel marketing leadership: a process for managing internal channel relationships Sánchez Pérez, Manuel Canales de comercialización Interorganizational leadership Marketing channels Channel management This paper aims to analyse one of the most characteristic problems of the marketing channel and, in particular, of its management, which is the exercise of leadership. The starting point must be to understand the need for the channel to be managed, otherwise the channel's competitive capacity is doomed to disappear. The marketing channel itself constitutes a whole organisation in competition with other channels and therefore requires effective management. 2024-01-08T15:32:30Z 2024-01-08T15:32:30Z 1996 info:eu-repo/semantics/article Sánchez Pérez, M. (1996). El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal. Esic market, (94), 45-61. 0212-1867 http://hdl.handle.net/10835/14978 es Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Esic Editorial
spellingShingle Canales de comercialización
Interorganizational leadership
Marketing channels
Channel management
Sánchez Pérez, Manuel
El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal
title El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal
title_full El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal
title_fullStr El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal
title_full_unstemmed El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal
title_short El liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal
title_sort el liderazgo en el canal de la comercialización: un proceso para la gestión de las relaciones internas del canal
topic Canales de comercialización
Interorganizational leadership
Marketing channels
Channel management
url http://hdl.handle.net/10835/14978
work_keys_str_mv AT sanchezperezmanuel elliderazgoenelcanaldelacomercializacionunprocesoparalagestiondelasrelacionesinternasdelcanal
AT sanchezperezmanuel channelmarketingleadershipaprocessformanaginginternalchannelrelationships