Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Shapiro, Amy, Milkes, Amy
Aineistotyyppi: info:eu-repo/semantics/article
Kieli:English
Julkaistu: Universidad de Almería 2012
Aiheet:
Linkit:http://hdl.handle.net/10835/705
http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v2i4.1138
_version_ 1789406126993833984
author Shapiro, Amy
Milkes, Amy
author_facet Shapiro, Amy
Milkes, Amy
author_sort Shapiro, Amy
collection DSpace
format info:eu-repo/semantics/article
id oai:repositorio.ual.es:10835-705
institution Universidad de Cuenca
language English
publishDate 2012
publisher Universidad de Almería
record_format dspace
spelling oai:repositorio.ual.es:10835-7052023-04-12T21:54:48Z Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension. Los lectores expertos aprovechan mejor las anáforas: un estudio sobre la desventaja de la repetición nominal en la comprensión de textos. Shapiro, Amy Milkes, Amy Anaphora Construction-Integration model Pronouns Repeated-name penalty Text coherence Text comprehension Anáfora Modelo Construcción-Integración Pronombres Desventaja de la repetición nominal Coherencia de textos Comprensión de textos 2012-01-12T19:02:15Z 2012-01-12T19:02:15Z 2004 info:eu-repo/semantics/article 1696-2095 http://hdl.handle.net/10835/705 http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v2i4.1138 en http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/new/english/ContadorArticulo.php?47 info:eu-repo/semantics/openAccess Universidad de Almería Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 04 Vol.2 (2), 4 de Octubre de 2004
spellingShingle Anaphora
Construction-Integration model
Pronouns
Repeated-name penalty
Text coherence
Text comprehension
Anáfora
Modelo Construcción-Integración
Pronombres
Desventaja de la repetición nominal
Coherencia de textos
Comprensión de textos
Shapiro, Amy
Milkes, Amy
Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.
title Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.
title_full Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.
title_fullStr Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.
title_full_unstemmed Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.
title_short Skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.
title_sort skilled readers make better use of anaphora: a study of the repeated-name penalty on text comprehension.
topic Anaphora
Construction-Integration model
Pronouns
Repeated-name penalty
Text coherence
Text comprehension
Anáfora
Modelo Construcción-Integración
Pronombres
Desventaja de la repetición nominal
Coherencia de textos
Comprensión de textos
url http://hdl.handle.net/10835/705
http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v2i4.1138
work_keys_str_mv AT shapiroamy skilledreadersmakebetteruseofanaphoraastudyoftherepeatednamepenaltyontextcomprehension
AT milkesamy skilledreadersmakebetteruseofanaphoraastudyoftherepeatednamepenaltyontextcomprehension
AT shapiroamy loslectoresexpertosaprovechanmejorlasanaforasunestudiosobreladesventajadelarepeticionnominalenlacomprensiondetextos
AT milkesamy loslectoresexpertosaprovechanmejorlasanaforasunestudiosobreladesventajadelarepeticionnominalenlacomprensiondetextos