_version_ 1789406195559170048
author Jiménez, Virginia
Puente Ferreras, Aníbal
Alvarado Izquierdo, Jesús María
Arrebillaga, Lorena
author_facet Jiménez, Virginia
Puente Ferreras, Aníbal
Alvarado Izquierdo, Jesús María
Arrebillaga, Lorena
author_sort Jiménez, Virginia
collection DSpace
format info:eu-repo/semantics/article
id oai:repositorio.ual.es:10835-812
institution Universidad de Cuenca
language English
publishDate 2012
publisher Universidad de Almería
record_format dspace
spelling oai:repositorio.ual.es:10835-8122023-10-27T12:03:08Z Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA La medición de las estrategias metacognitivas mediante la escala de conciencia lectora ESCOLA Jiménez, Virginia Puente Ferreras, Aníbal Alvarado Izquierdo, Jesús María Arrebillaga, Lorena Metacognition Self-regulation Cognitive strategies Planning Monitoring Evaluation Person Task Text Motivation Autonomous learning Metacognición Autorregulación Estrategias cognitivas Planificación Supervisión Evaluación Persona Tarea Texto Motivación Autoaprendizaje 2012-01-25T13:13:57Z 2012-01-25T13:13:57Z 2009 info:eu-repo/semantics/article 1696-2095 http://hdl.handle.net/10835/812 http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v7i18.1326 en http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/new/english/ContadorArticulo.php?308 info:eu-repo/semantics/openAccess Universidad de Almería Electronic Journal of Research in Educational Psychology, Nº 18, Vol. 7(2)
spellingShingle Metacognition
Self-regulation
Cognitive strategies
Planning
Monitoring
Evaluation
Person
Task
Text
Motivation
Autonomous learning
Metacognición
Autorregulación
Estrategias cognitivas
Planificación
Supervisión
Evaluación
Persona
Tarea
Texto
Motivación
Autoaprendizaje
Jiménez, Virginia
Puente Ferreras, Aníbal
Alvarado Izquierdo, Jesús María
Arrebillaga, Lorena
Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA
title Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA
title_full Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA
title_fullStr Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA
title_full_unstemmed Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA
title_short Measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale ESCOLA
title_sort measuring metacognitive strategies using the reading awareness scale escola
topic Metacognition
Self-regulation
Cognitive strategies
Planning
Monitoring
Evaluation
Person
Task
Text
Motivation
Autonomous learning
Metacognición
Autorregulación
Estrategias cognitivas
Planificación
Supervisión
Evaluación
Persona
Tarea
Texto
Motivación
Autoaprendizaje
url http://hdl.handle.net/10835/812
http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v7i18.1326
work_keys_str_mv AT jimenezvirginia measuringmetacognitivestrategiesusingthereadingawarenessscaleescola
AT puenteferrerasanibal measuringmetacognitivestrategiesusingthereadingawarenessscaleescola
AT alvaradoizquierdojesusmaria measuringmetacognitivestrategiesusingthereadingawarenessscaleescola
AT arrebillagalorena measuringmetacognitivestrategiesusingthereadingawarenessscaleescola
AT jimenezvirginia lamediciondelasestrategiasmetacognitivasmediantelaescaladeconciencialectoraescola
AT puenteferrerasanibal lamediciondelasestrategiasmetacognitivasmediantelaescaladeconciencialectoraescola
AT alvaradoizquierdojesusmaria lamediciondelasestrategiasmetacognitivasmediantelaescaladeconciencialectoraescola
AT arrebillagalorena lamediciondelasestrategiasmetacognitivasmediantelaescaladeconciencialectoraescola