Promotion of prosociality and social justice in primary school: a preliminary experience
Introducción. Desde hace décadas se ha estudiado el concepto de Justicia Social en la educación y las posibles implicaciones que tiene como herramienta para promover sociedades más prosociales. A partir del modelo multidimensional de Justicia Social de Nancy Fraser, se diseñó un programa para promov...
Main Authors: | Albalá Genol, Miguel Ángel, Guerra Gamero, Jesús |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | Spanish / Castilian |
Published: |
Universidad de Almería
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/10835/8639 http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v18i51.3348 |
Similar Items
-
Niveles de responsabilidad y conducta prosocial en niñas y niños de 9 a 11 años de edad
by: Chalco Moscoso, María Inés, et al.
Published: (2016) -
Moral Sensitivity, Empathy and Prosocial Behavior: Implications for Humanization of Nursing Care
by: Suazo, Iván, et al.
Published: (2020) -
Práctica de actividad física, conducta prosocial y autoconcepto en adolescentes: conexiones en el escolar
by: Martínez-Martínez, Francisco D., et al.
Published: (2019) -
The Influence of the Teacher’s Prosocial Skills on the Mindwandering, Creative Intelligence, Emotions, and Academic Performance of Secondary Students in the Area of Physical Education Classes
by: Trigueros Ramos, Rubén, et al.
Published: (2020) -
An Inclusive View of the Disability of Secondary School Students
by: Mendez Aguado, Cristina, et al.
Published: (2020)