La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. W...
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | Spanish / Castilian |
Published: |
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/10835/8687 |
_version_ | 1789406437483479040 |
---|---|
author | Jiménez-Liso, María Rut De Manuel Torres, Esteban González García, Francisco Salinas López, Francisco |
author_facet | Jiménez-Liso, María Rut De Manuel Torres, Esteban González García, Francisco Salinas López, Francisco |
author_sort | Jiménez-Liso, María Rut |
collection | DSpace |
description | The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as
beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we
also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities
to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involved. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | oai:repositorio.ual.es:10835-8687 |
institution | Universidad de Cuenca |
language | Spanish / Castilian |
publishDate | 2020 |
record_format | dspace |
spelling | oai:repositorio.ual.es:10835-86872023-04-12T19:12:28Z La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula Jiménez-Liso, María Rut De Manuel Torres, Esteban González García, Francisco Salinas López, Francisco Ph Actividades en el aula Ideas publicitarias Enseñanza de las Ciencias The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involved. 2020-10-19T06:05:01Z 2020-10-19T06:05:01Z 2000 info:eu-repo/semantics/article 2174-6486 http://hdl.handle.net/10835/8687 es Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
spellingShingle | Ph Actividades en el aula Ideas publicitarias Enseñanza de las Ciencias Jiménez-Liso, María Rut De Manuel Torres, Esteban González García, Francisco Salinas López, Francisco La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula |
title | La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula |
title_full | La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula |
title_fullStr | La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula |
title_full_unstemmed | La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula |
title_short | La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula |
title_sort | la utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula |
topic | Ph Actividades en el aula Ideas publicitarias Enseñanza de las Ciencias |
url | http://hdl.handle.net/10835/8687 |
work_keys_str_mv | AT jimenezlisomariarut lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula AT demanueltorresesteban lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula AT gonzalezgarciafrancisco lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula AT salinaslopezfrancisco lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula |