La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula

The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. W...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Jiménez-Liso, María Rut, De Manuel Torres, Esteban, González García, Francisco, Salinas López, Francisco
Format: info:eu-repo/semantics/article
Language:Spanish / Castilian
Published: 2020
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/10835/8687
_version_ 1789406437483479040
author Jiménez-Liso, María Rut
De Manuel Torres, Esteban
González García, Francisco
Salinas López, Francisco
author_facet Jiménez-Liso, María Rut
De Manuel Torres, Esteban
González García, Francisco
Salinas López, Francisco
author_sort Jiménez-Liso, María Rut
collection DSpace
description The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involved.
format info:eu-repo/semantics/article
id oai:repositorio.ual.es:10835-8687
institution Universidad de Cuenca
language Spanish / Castilian
publishDate 2020
record_format dspace
spelling oai:repositorio.ual.es:10835-86872023-04-12T19:12:28Z La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula Jiménez-Liso, María Rut De Manuel Torres, Esteban González García, Francisco Salinas López, Francisco Ph Actividades en el aula Ideas publicitarias Enseñanza de las Ciencias The broadcast on TV of some commercials where the value of the pH in the advertised products was presented as beneficial, prompted us to study them to analyse the ideas related with the acids and bases that they have. Here, we also seek possible coincidences with the ideas that students sustain. We also present a sequence of classroom activities to use commercials to work the concepts of pH and neutralization therein involved. 2020-10-19T06:05:01Z 2020-10-19T06:05:01Z 2000 info:eu-repo/semantics/article 2174-6486 http://hdl.handle.net/10835/8687 es Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess
spellingShingle Ph
Actividades en el aula
Ideas publicitarias
Enseñanza de las Ciencias
Jiménez-Liso, María Rut
De Manuel Torres, Esteban
González García, Francisco
Salinas López, Francisco
La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
title La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
title_full La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
title_fullStr La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
title_full_unstemmed La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
title_short La utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
title_sort la utilización del concepto del ph en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula
topic Ph
Actividades en el aula
Ideas publicitarias
Enseñanza de las Ciencias
url http://hdl.handle.net/10835/8687
work_keys_str_mv AT jimenezlisomariarut lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula
AT demanueltorresesteban lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula
AT gonzalezgarciafrancisco lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula
AT salinaslopezfrancisco lautilizaciondelconceptodelphenlapublicidadysurelacionconlasideasquemanejanlosalumnosaplicacionesenelaula