Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador

La enseñanza de un lenguaje extranjero requiere de un aprendizaje constante, práctica y esfuerzo hacia el perfeccionamiento del idioma meta, que en este caso es el inglés. Sin embargo, como facilitadores del proceso de enseñanza-aprendizaje de un nuevo idioma, los docentes deben aumentar sus conocim...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Robayo Nugra, Andrea Abigail
Other Authors: Rodas Pacheco, Fabián Darío
Format: bachelorThesis
Language:spa
Published: 2017
Subjects:
Online Access:http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/28675
_version_ 1785802450738872321
author Robayo Nugra, Andrea Abigail
author2 Rodas Pacheco, Fabián Darío
author_facet Rodas Pacheco, Fabián Darío
Robayo Nugra, Andrea Abigail
author_sort Robayo Nugra, Andrea Abigail
collection DSpace
description La enseñanza de un lenguaje extranjero requiere de un aprendizaje constante, práctica y esfuerzo hacia el perfeccionamiento del idioma meta, que en este caso es el inglés. Sin embargo, como facilitadores del proceso de enseñanza-aprendizaje de un nuevo idioma, los docentes deben aumentar sus conocimientos y experiencias en el ámbito de la educación inclusiva. Este estudio examina la comprensión general y las percepciones de una muestra de diecisiete profesores de inglés de la parroquia Sucre de la ciudad de Cuenca sobre la educación inclusiva, las necesidades educativas especiales (NEE) y las discapacidades. En consecuencia, esta información se recopiló a través de encuestas y entrevistas aplicadas a docentes de establecimientos tanto públicos como privados. Los hallazgos muestran que, a pesar de la predisposición de los participantes, la falta de preparación y conocimiento sobre el tema produce una perspectiva algo negativa hacia la inclusión de estudiantes con NEE asociadas a discapacidades en los contextos educativos regulares.
format bachelorThesis
id oai:dspace.ucuenca.edu.ec:123456789-28675
institution Universidad de Cuenca
language spa
publishDate 2017
record_format dspace
spelling oai:dspace.ucuenca.edu.ec:123456789-286752020-08-03T19:17:11Z Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador Robayo Nugra, Andrea Abigail Rodas Pacheco, Fabián Darío Educacion Inclusiva Enseñanza Del Ingles Discapacidad Educacion La enseñanza de un lenguaje extranjero requiere de un aprendizaje constante, práctica y esfuerzo hacia el perfeccionamiento del idioma meta, que en este caso es el inglés. Sin embargo, como facilitadores del proceso de enseñanza-aprendizaje de un nuevo idioma, los docentes deben aumentar sus conocimientos y experiencias en el ámbito de la educación inclusiva. Este estudio examina la comprensión general y las percepciones de una muestra de diecisiete profesores de inglés de la parroquia Sucre de la ciudad de Cuenca sobre la educación inclusiva, las necesidades educativas especiales (NEE) y las discapacidades. En consecuencia, esta información se recopiló a través de encuestas y entrevistas aplicadas a docentes de establecimientos tanto públicos como privados. Los hallazgos muestran que, a pesar de la predisposición de los participantes, la falta de preparación y conocimiento sobre el tema produce una perspectiva algo negativa hacia la inclusión de estudiantes con NEE asociadas a discapacidades en los contextos educativos regulares. Teaching a foreign language requires constant learning, practice and effort with the purpose of perfecting the target language, which in this case is English. Notwithstanding, as facilitators of the teaching-learning process of a new language, teachers should also increase their knowledge and experiences in the scope of inclusive education. This study examines the general understanding and perceptions of a sample of seventeen high school English teachers from the Sucre parish of the city of Cuenca towards inclusive education, special-education needs (SEN), and disabilities. Accordingly, this information was gathered from surveys and interviews applied to teachers from both private and public institutions. The findings show that despite the participants’ predisposition, the lack of preparation and knowledge in the field produces a somehow negative perspective related to the placement of students with SEN associated with disabilities in mainstream contexts. Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa Cuenca 2017-12-06T13:54:51Z 2017-12-06T13:54:51Z 2017 bachelorThesis http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/28675 spa TLI;476 application/pdf application/pdf
spellingShingle Educacion Inclusiva
Enseñanza Del Ingles
Discapacidad
Educacion
Robayo Nugra, Andrea Abigail
Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador
title Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador
title_full Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador
title_fullStr Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador
title_full_unstemmed Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador
title_short Teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the EFL classrooms of district two of the Ministry of Education – Cuenca, Ecuador
title_sort teachers’ perceptions on inclusive education for high school students with special - education needs associated with disabilities in the efl classrooms of district two of the ministry of education – cuenca, ecuador
topic Educacion Inclusiva
Enseñanza Del Ingles
Discapacidad
Educacion
url http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/28675
work_keys_str_mv AT robayonugraandreaabigail teachersperceptionsoninclusiveeducationforhighschoolstudentswithspecialeducationneedsassociatedwithdisabilitiesintheeflclassroomsofdistricttwooftheministryofeducationcuencaecuador