Efficacy of an evidence-based literacy intervention for Spanish speaking struggling readers from vulnerable socio-economic status
Introducción. Las investigaciones apoyan la eficacia de las intervenciones en alfabetización basadas en la evidencia para estudiantes angloparlantes con riesgo lector, pero no queda claro si resultados similares se pueden conseguir con alumnos hispanoparlantes. Método. Investigamos el impac...
Autori principali: | Balbi, Alejandra, von Hagen, Alexa, Jimenez, Juan E., Cuadro, Ariel |
---|---|
Natura: | info:eu-repo/semantics/article |
Lingua: | Spanish / Castilian |
Pubblicazione: |
Universidad de Almería
2020
|
Soggetti: | |
Accesso online: | http://hdl.handle.net/10835/8609 http://dx.doi.org/10.25115/ejrep.v18i50.2692 |
Documenti analoghi
Documenti analoghi
-
Técnica de potenciales evocados en el trastorno de la dislexia
di: Valdivia Aranega, Pablo J.
Pubblicazione: (2019) -
Are Phonological Processes Separate from the Processes Underlying Naming Speed in a Shallow Orthography?
di: López-Escribano, Carmen, et al.
Pubblicazione: (2011) -
The impact of the CEO's financial literacy on family SMEs' growth: the moderating role of generational stage
di: Diéguez Soto, Julio, et al.
Pubblicazione: (2023) -
Muñoz Marín recapitula desarrollo del pensamiento político sobre el status
di: Muñoz Marín, Luis -
Rapid Automatized Naming (RAN) and vocabulary are significant predictors of reading in consisting orthographies: a comparison of reading acquisition procedures in Bulgarian and Spanish
di: López-Escribano, Carmen, et al.
Pubblicazione: (2018)